దేవి భుజంగ స్తోత్రం


విరించ్యాదిభిః పంచభిర్లోకపాలైః – సమూఢే మహానందపీఠే నిషణ్ణమ్ |

ధనుర్బాణపాశాంకుశప్రోతహస్తం – మహస్త్రైపురం శంకరాద్వైతమవ్యాత్ || 1 ||


యదన్నాదిభిః పంచభిః కోశజాలైః – శిరఃపక్షపుచ్ఛాత్మకైరంతరంతః |

నిగూఢే మహాయోగపీఠే నిషణ్ణం – పురారేరథాంతఃపురం నౌమి నిత్యమ్ || 2 ||


విరించాదిరూపైః ప్రపంచే విహృత్య – స్వతంత్రా యదా స్వాత్మవిశ్రాంతిరేషా |

తదా మానమాతృప్రమేయాతిరిక్తం – పరానందమీడే భవాని త్వదీయమ్ || 3 ||


వినోదాయ చైతన్యమేకం విభజ్య – ద్విధా దేవి జీవః శివశ్చేతి నామ్నా |

శివస్యాపి జీవత్వమాపాదయంతీ – పునర్జీవమేనం శివం వా కరోషి || 4 ||


సమాకుంచ్య మూలం హృది న్యస్య వాయుం – మనో భ్రూబిలం ప్రాపయిత్వా నివృత్తాః |

తతః సచ్చిదానందరూపే పదే తే – భవంత్యంబ జీవాః శివత్వేన కేచిత్ || 5 ||


శరీరేఽతికష్టే రిపౌ పుత్రవర్గే – సదాభీతిమూలే కలత్రే ధనే వా |

న కశ్చిద్విరజ్యత్యహో దేవి చిత్రం – కథం త్వత్కటాక్షం వినా తత్త్వబోధః || 6 ||


శరీరే ధనేఽపత్యవర్గే కలత్రే – విరక్తస్య సద్దేశికాదిష్టబుద్ధేః |

యదాకస్మికం జ్యోతిరానందరూపం – సమాధౌ భవేత్తత్త్వమస్యంబ సత్యమ్ || 7 ||


మృషాన్యో మృషాన్యః పరో మిశ్రమేనం – పరః ప్రాకృతం చాపరో బుద్ధిమాత్రమ్ |

ప్రపంచం మిమీతే మునీనాం గణోఽయం – తదేతత్త్వమేవేతి న త్వాం జహీమః || 8 ||


నివృత్తిః ప్రతిష్ఠా చ విద్యా చ శాంతిస్తథా శాంత్యతీతేతి పంచీకృతాభిః |

కలాభిః పరే పంచవింశాత్మికాభిస్త్వమేకైవ సేవ్యా శివాభిన్నరూపా || 9 ||


అగాధేఽత్ర సంసారపంకే నిమగ్నం – కలత్రాదిభారేణ ఖిన్నం నితాంతమ్ |

మహామోహపాశౌఘబద్ధం చిరాన్మాం – సముద్ధర్తుమంబ త్వమేకైవ శక్తా || 10 ||


సమారభ్య మూలం గతో బ్రహ్మచక్రం – భవద్దివ్యచక్రేశ్వరీధామభాజః |

మహాసిద్ధిసంఘాతకల్పద్రుమాభానవాప్యాంబ నాదానుపాస్తే చ యోగీ || 11 ||


గణేశైర్గ్రహైరంబ నక్షత్రపంక్త్యా – తథా యోగినీరాశిపీఠైరభిన్నమ్ |

మహాకాలమాత్మానమామృశ్య లోకం – విధత్సే కృతిం వా స్థితిం వా మహేశి || 12 ||


లసత్తారహారామతిస్వచ్ఛచేలాం – వహంతీం కరే పుస్తకం చాక్షమాలామ్ |

శరచ్చంద్రకోటిప్రభాభాసురాం త్వాం – సకృద్భావయన్భారతీవల్లభః స్యాత్ || 13 ||


సముద్యత్సహస్రార్కబింబాభవక్త్రాం – స్వభాసైవ సిందూరితాజాండకోటిమ్ |

ధనుర్బాణపాశాంకుశాంధారయంతీం – స్మరంతః స్మరం వాపి సంమోహయేయుః || 14 ||


మణిస్యూతతాటంకశోణాస్యబింబాం – హరిత్పట్టవస్త్రాం త్వగుల్లాసిభూషామ్ |

హృదా భావయంస్తప్తహేమప్రభాం త్వాం – శ్రియో నాశయత్యంబ చాంచల్యభావమ్ || 15 ||


మహామంత్రరాజాంతబీజం పరాఖ్యం – స్వతో న్యస్తబిందు స్వయం న్యస్తహార్దమ్ |

భవద్వక్త్రవక్షోజగుహ్యాభిధానం – స్వరూపం సకృద్భావయేత్స త్వమేవ || 16 ||


తథాన్యే వికల్పేషు నిర్విణ్ణచిత్తాస్తదేకం సమాధాయ బిందుత్రయం తే |

పరానందసంధానసింధౌ నిమగ్నాః – పునర్గర్భరంధ్రం న పశ్యంతి ధీరాః || 17 ||


త్వదున్మేషలీలానుబంధాధికారాన్విరించ్యాదికాంస్త్వద్గుణాంభోధిబిందూన్ |

భజంతస్తితీర్షంతి సంసారసింధుం – శివే తావకీనా సుసంభావనేయమ్ || 18 ||


కదా వా భవత్పాదపోతేన తూర్ణం – భవాంభోధిముత్తీర్య పూర్ణాంతరంగః |

నిమజ్జంతమేనం దురాశావిషాబ్ధౌ – సమాలోక్య లోకం కథం పర్యుదాస్సే || 19 ||


కదావా హృషీకాణి సామ్యం భజేయుః – కదా వా న శత్రుర్న మిత్రం భవాని |

కదా వా దురాశావిషూచీవిలోపః – కదా వా మనో మే సమూలం వినశ్యేత్ || 20 ||


నమోవాకమాశాస్మహే దేవి యుష్మత్పదాంభోజయుగ్మాయ తిగ్మాయ గౌరి |

విరించ్యాదిభాస్వత్కిరీటప్రతోలీప్రదీపాయమానప్రభాభాస్వరాయ || 21 ||


కచే చంద్రరేఖం కుచే తారహారం – కరే స్వాదుచాపం శరే షట్పదౌఘమ్ |

స్మరామి స్మరారేరభిప్రాయమేకం – మదాఘూర్ణనేత్రం మదీయం నిధానమ్ || 22 ||


శరేష్వేవ నాసా ధనుష్వేవ జిహ్వా – జపాపాటలే లోచనే తే స్వరూపే |

త్వగేషా భవచ్చంద్రఖండే శ్రవో మే – గుణే తే మనోవృత్తిరంబ త్వయి స్యాత్ || 23 ||


జగత్కర్మధీరాన్వచోధూతకీరాన్ – కుచన్యస్తహారాంకృపాసింధుపూరాన్ |

భవాంభోధిపారాన్మహాపాపదూరాన్ – భజే వేదసారాంశివప్రేమదారాన్ || 24 ||


సుధాసింధుసారే చిదానందనీరే – సముత్ఫుల్లనీపే సురత్రాంతరీపే |

మణివ్యూహసాలే స్థితే హైమశాలే – మనోజారివామే నిషణ్ణం మనో మే || 25 ||


దృగంతే విలోలా సుగంధీషుమాలా – ప్రపంచేంద్రజాలా విపత్సింధుకూలా |

మునిస్వాంతశాలా నమల్లోకపాలా – హృది ప్రేమలోలామృతస్వాదులీలా || 26 ||


జగజ్జాలమేతత్త్వయైవాంబ సృష్టం – త్వమేవాద్య యాసీంద్రియైరర్థజాలమ్ |

త్వమేకైవ కర్త్రీ త్వమేకైవ భోక్త్రీ – న మే పుణ్యపాపే న మే బంధమోక్షౌ || 27 ||


ఇతి ప్రేమభారేణ కించిన్మయోక్తం – న బుధ్వైవ తత్త్వం మదీయం త్వదీయం |

వినోదాయ బాలస్య మౌర్ఖ్యం హి మాతస్తదేతత్ప్రలాపస్తుతిం మే గృహాణ || 28 ||

కామెంట్‌లు లేవు:

కామెంట్‌ను పోస్ట్ చేయండి

రామాయణ కాలంలో ఉన్న ఎందరు మహానుభావులు మహాభారతంలో కూడా కనిపించారు.

రామాయణ కాలంలో ఉన్న ఎందరు మహానుభావులు  మహాభారతంలో కూడా కనిపించారు.   1.  పరశురాముడు = ఈయన రామాయణంలోను  మహాభారతంలోను కనిపించారు.  రామాయణంలో రా...